کیهان شناسی قرآن و اهل بیت

کیهان شناسی قرآن و اهل بیت

اعجاز علمی قرآن در نجوم و کیهان شناسی
کیهان شناسی قرآن و اهل بیت

کیهان شناسی قرآن و اهل بیت

اعجاز علمی قرآن در نجوم و کیهان شناسی

داستان آفرینش و پرونده ای برای خالق هستی!

پرسش و پاسخ:

 نوشته است:

آنچه در مستند "پرونده ای برای خالق هستی" مطرح شده است بطلان نظریه"انتخاب طبیعی" و تکامل کور و بی هدف مطرح شده در نظریه داروین است... این مستند می خواهد نشان دهد که در پس این همه پیچیدگی و ظرافت در موجودات زنده ،طراحی و هوشمندی قرار دارد...

فقط هم به نظریه (طراحی هوشمندانه) و زیست شناسی نپرداخته مدارکی از کیهان شناسی و حتی فیزیک ذرات بنیادی ارائه داده که نشان می دهد علوم جدید به اینجا رسیده اند که خالقی هوشمند و مقتدر در پس پرده شکل گیری عالم هستی و پدیده های آن حضور دارد بحث زیست شناسی و پیدایش حیات و چگونگی پیدایش حیات نیز در این مستند مطرح می شود..

                                   

این مستند نشان می دهد که برای تبیین و توضیح چگونگی پیدایش حیات از خاک،نظریه فرگشت داروین که هیچ حرفی برای گفتن ندارد... بلکه نظریه های مشابه آن (نئوداروینیسم) مثل فرگشت شیمیایی Chemical evelution و امثالهم نیز باطل هستند و تبیین و توضیحی ندارند...

 

می خواهد نشان دهد که بهترین تبیین ممکن best explanation برای چگونگی پیدایش حیات نظریه (طراحی هوشمندانه ID) است. بله بر بطلان نظریه تکامل انواع داروین تاکید می کند و مدارک خود را نیز ارائه می دهد ولی به عقیده مذهبی داروین اشاره نمی شود و اصلا شخص و شخصیت داروین مطرح نیست. اینکه خود داروین نهایتا با چه عقیده ای مرد، موضوع بحث نیست و اصلا اهمیتی هم ندارد. مهم این است که از فرضیه او چه استفاده فلسفی و مذهبی شده است. بحث بر سر شخص داروین نیست.. بحث درباره مکتبی است که اکنون با نام داروینسم مطرح شده است. مکتبی که برای توضیح و تبیین پیچیدگی ها و ظرافت و زیبایی خلقت موجودات زنده و حیات می گوید: نیازی نیست تا پای خدا را وسط بکشیم... علم نیازی به خدا ندارد.

داروین نشان داده که "انتخاب طبیعی" " جهش های تصادفی" و "زمان کافی" برای ایجاد و پیدایش حیات و این موجودات زنده کافی است.

شما فرمودید فرگشت هیچ مشکلی ندارد.. متاسفانه برخی دچار انفعال و افراط شده اند و فرگشت را از اساس منکر شده اند... می فرمائید فرگشت کاملا درست است... فقط خلقت انسان است که جداگانه بوده...چرا؟

چرا فرگشت باید تا میمون (و یا نسناس ) درست و بی عیب پیش می رفته و فقط انسان تافته جدابافته باشد؟؟؟ آیا همه موجودات عالم در نتیجه فرگشت و تکامل از انواع مختلف و مجزا پای بر صحنه گذاشته اند؟ آیا میمون،سگ،نهنگ،مرغ،آمیب،چقندر و ... همه یک نیای مشترک دارند؟ یک نیای مشترک؟ و فقط انسان است که مجزا خلق شده؟ از خاک؟ بصورت آنی و دفعی؟ ؟؟؟ چرا؟؟؟ چرا فقط خداوند انسان را آنی و دفعی خلق کرد؟

آیا نمی توانست میمون را هم آنی و دفعی خلق کند؟چرا خلقت تا میمون باید مطابق الگوی پیشنهادی داروین و انتخاب طبیعی باشد و ناگهان برای خلقت انسان برنامه ای جداگانه اجرا شود؟

دلیلی زیست شناسی دارید؟ ؟؟

درخت زندگی تصویر شده توسط داروین و "نیای مشترک" شاهد ومدرکی که تائید کننده اش باشد ندارد..

اگر تمام اشکال زندگی در کره زمین از یک شکل اولیه حیات تکامل یافته باشند. پس لایه‌های سنگی زمین باید پر از بقایای فسیل شده حیوانات می‌بود. این ابهامات را برای من می توانید بر طرف کنید؟ آیا برای این "چرا" جوابی دارید؟


با سلام:

داستان مستند داستان آفرینش را در مطلب مذکور شنیدید. اما مستند "پرونده ای برای خالق هستی" به راستی بهتانی است بر داروین... داروین موحد بود و این مستند با سماجت تمام می خواهد داروین را ملحد انگاشته و آنگاه با یک شگرد تنها به این می رسد که پشت سر کائنات یک هوش مقتدر قرار دارد همین!

این که نیازی به گفتن ندارد که برخی آن را مسلم فرض نموده سپس در نفی آن می کوشند ... آخر مگر کسی در طول تاریخ بشریت منکر خدا بوده است تا این حضرات از در اثبات در آیند... نمونه اعلایش فرعون هست که به وجود پروردگا معتقد، منتها لازمه قدرت انکار خدا را می طلبید، مگر ابلیس به خدا معتقد نیست که می گوید پروردگار من به من مهلت ده تا انسان را بیراه سازم... می گوید پروردگار من!!!

حتی متفکرین بزرگی مانند مارکس و انگلس و نیچه و انیشتین و نیوتون و هاوکینگ و دیگران... به خدا معتقد بودند... کسانی که به انکار خدا می پردازند یک عده افراد عامی بیمار، آدم های بی ریشه و بی اصالت، و مفلکی هستند که البته برای نمونه این هوپائیانی که سایت هوپا و به اصطلاح انجمن فزیک دانان جوان را جهت می دهند... اینان نیز در ابتدا مواجب خود را از آنور آبها می گیرند که هستند افراد ساده لوح و ابلهی که در جهت آنها گام بر می دارند وگرنه متفکرین واقعی هرگز منکر خدا نبودند مگر این که منافع اقتصادی آنها با سیاست برخی زمامداران قدرت گره خورده باشد...

اما اصل مطلب این است که این مستند "پرونده ای برای خالق هستی" چه اراتباطی به داروین دارد؟ هرچند ادامه دهندگان فرگشت موضوع را به بیراهه کشاندند و دارونیسمی پایه نهادند که از اساس به داروین ربطی نداشت....

با این حال دارونیسم با اصول چارگانه ترانسفورمیسم دو اشکال عمده دارد که با مبانی دینی منافات دارد: اول اینکه خداوند کائنات را در ابتدا از چیز کوچکی ایجاد فرمود... دوم خلقت آدم در استمرار تکامل حیوانات و بشرهای نخستین نیست وگرنه اصول فرگشت هیچ مشکلی ندارد و متاسفانه برخی از ما دچار انفعال و افراط شده و فرگشت را از اساس منکر شده اند و این درست نیست.

اخیرا ده قسمت مستند داستان آفرینش ساخته شده است که به پیدایش حیات و بشرهای نخستین و خلقت آدم می پردازد و توضیح می دهد که بشر های نخستین بوده منتها آدم در ادامه این بشرها تکامل نیافته بلکه خلقتی مجزا دارد...

اما فرمودیدکه داروین... بله در مباحث این چنینی می بایست به انگیخته ها و عقیده ها توجه داشت این که داروین چه انگیزه ای و چه عقده ای داشت در این گونه مباحث جایگاهی ندارد...

نگه کن که گفتار گوینده چیست - چه حاجت بدانی که گوینده کیست

ما نیز با مراجه به بیوگرافی یک فرد و از انگیزه ها به انگیخته یک فرد و از عقده ها به عقیده یک نفر نمی رسیم و با توسل به چنین ترفند و شیوه ای کسی را محکوم و یا حاکم نمی دانیم... تفاوت هست بین داروین و دارونیسم موضوع نیز در اینجا شخص داروین نیست موضوع رویکردی است به یک نظریه که اتفاقا داروین آن را فراز کرده است.

گفتم کسی منکر خدا به راستی نبوده است بالوجدان ... وگرنه از فرعون و تا به داوکینز بوده اند و خواهند بود. بیماری افراد نیز سطوح مختلفی دارد گاهی فرعون و نمرود در اوج قدرت و اقتدار و گاهی فردی ابله و فرومایه همچون داوکینز...تا برسیم به افراد عامی و یللی و تللی که در کوچه پس کوچه های واپسین پس مانده اند و پس ماند های وارداتی را ناشخوار می کنند...

در جایی که درست یا غلط جنگ های صلیبی مدرن براه انداخته اند هنوز کودکمنشانی هستند که در چرکاب کثافات متعفن غرب و تفاله های عهد دیرین مارکسیم می لولند... براستی انسان ناگزیر از تهوع از چنین تعفنی است.

اما فرموید فرگشت... در این باره برخی که فراتر از اسرائیلیات هست آنقدر مزحک و خنده دار هست که گویا پرودگار عالمیان چوب جادوگران را در دست دارد و در هر آن در حال ساختن موجود است و با تکان دادن هر بار موجودی جدید ظاهر می شود... خلق الساعه بودن جانداران چنین حکایت کودکانه ای دارد... تکامل و تطور وجود دارد و جهش و موتاسیون هم هست نمونه بارزش هم خلقت آدم از خاک است و تولد حضرت عیسی بدون پدر....

مستند داستان آفرینش پدیده حیات را کن فیکون می داند و از اراده امری خداوند است که در چند مورد از قاعده خلق خارج است و قانون علت و معلول در آن راه ندارد...

اول: ماده اولیه کائنات هست که با کن فیکون و امر خداوند ایجاد شد "خداوند فرمود باش، بی درنگ موجود شد" دوم خود پدیده حیات هست - و آنگاه روح گیاهی و پس از آن روح حیوانی و بعد می رسیم به روح انسانی یا فطری که تنها به انسان اعطا شد. موتاسیون و جهش در مسیر مستمر فرگشت اتفاق افتاده که رابطه مستمر موجود با نیای اصلی خود را مبهم می سازد. خداوند انسان را به صورتی که شما متصور هستید دفعی خلق نکرد بلکه ابتدا ذرهایی بودند که در عالم ذر بودند و قالوا بلی گفتند آنگاه آدم با ماهیت گیاهی از زمین خلق می شود که در ابتدا حیوان هست و انسان نیز تا چهار ماهگی همین طور هست تا اینکه روح انسانی بر وی دمیده می شود. این چرا ها که چرا عیسی بدون پدر خلق شد، چرا آتش ابراهیم را نسوزاند، چرا آدم خلقت مجزایی دارد، و اصلا چرا ابتدا کائنات از چیز بسیار کوچکی شکل گرفت؟ کار خداست و امر الهی است. اما این تنها به خلقت آدم منحصر نیست که خود ماده اولیه کائنات، پدیده حیات، حیات نباتی و حیات حیوانی هم به نوعی فعل امری خداوند است. ضمن اینکه جهش و موتاسیون را نیز نباید در این باره نادیده گرفت.

اما فرمودید: چرا اینکه خداوند بتواند در هر لحظه موجودی که سابقه وجودی نداشته است را بطور آنی و دفعی خلق کند،مضحک و بچه گانه است؟!

به نظرم کودکمنشانه تر آن که نعوذبالله پروردگار کائنات را در حال گلبازی بیابیم که همچون کودکان در حال ساختن مجسمه های آدم و حوا است! جهت تنویر خاطر دوستان : و موضوع آنجا جالب می شود که در حکایتی می خواندم از علت رنگین پوست بودن انسان ها که به صورت علمی، تجربی در آزمایشگاه کوره خانه آدم پزی تبیین و تشریح می نمود. روشی که مورد علاقه پوزیتویست ها و احتمالا ابطال گرایان هست! خداوند پس از ساختن مجسمه هایی از آدم آنها را در کوره نهاد و آتش بر افروخت: زیرین ترینشان بسوخت، و میانه آن متوسط رنگ گرفت و آن بالایی کم رنگ ... و به این شکل سیاه پوست و سرخ پوست و سفید پوست آفریده شد!

درست که یدالله فوق ایدیهم ... اما وقار در آفرینش جهان و ظرافت و زیبایی آن به روند طبیعی است نه به صورت دفعی و آنی آن. در مواردی که صورت دفعی و امری دارد، کن فیکن (باشنده باش) مواردی است که ما نمی دانیم چیست. حتی معجزه هم امری است که هم انبیا و هم پروردگار عالمیان خرسند از آن نیست. منتها ناگزیر برای کله های سفت و سختی که کلام با وقار فرو نمی رود از روند غیر طبیعی و تندی همچون معجزه استفاده می شود. وگرنه وقار و زیبایی آتش این است که بسوزاند نور دهد و تاریکی های ظلمانی را روشنایی بخشد... اتفاقی که ناگزیر برای هدایت کله سخت های مردم زمان حضرت ابراهیم افتاد.

اتفاقا از همان ابتدا که خداوند آهنگ آفرینش کرد این چنین آغاز فرمود: ماده کوچک اولیه ایجاد شد و از آن یک ذره با نیروی دافعه و رانش و در شش نباء عظیم در شش روز آسمانها و کرات و کهکشان ها و کل کائنات بوجود آمد گشترش یافت و همچنان نیز بر وسعت آن افزوده می شود. توجه فرمایید: از ایجاد یک ذره سیر تکامل و گسترش آغاز می شود. چیزی که غربیها نیز از "ایجاد" به "میدان هیچ" یاد می کنند.

اکنون چرا در مورد حیات به چنین باوری که وقار هم چنین اقضا می کند باور نداشته باشیم؟

منتها این بدین معنا نیست که پدیده حیات در یک بازه زمانی و در یک نقطه از سطح زمین اتفاق افتاده است بلکه می تواند در نقاط مختلف سیاره زمین پس از ایجاد پدیده حیات در همان ابتدا یا پس از بازه زمانی دیگر تکثیر یافته باشد. بنابراین منظور از نیای مشترک داشتن تمام پدیده های جاندار از یک نقطه جغرافیایی نیست، که درخت و شجره داروین را تداعی نماید. اما فرگشت و سیر تکامل جاندارن از همدیگر به این صورت، روند طبیعی حیات طبیعی است.


مستند داستان آفرینش حهان

دانلود 10 قسمت کامل مستند داستان آفرینش جهان

با ویرایش جدید و با کیفیت فول  HD

 

  

دانلود مستند داستان آفرینش جهان هستی ( 1) HD

The story of the creation of the world - Part One

دانلود مستند داستان آفرینش جهان هستی ( 2) HD

The story of the creation of the world - Part II

دانلود مستند داستان آفرینش جهان هستی ( 3) HD

The story of the creation of the world - Part III

دانلود مستند داستان آفرینش جهان هستی ( 4) HD

The story of the creation of the world - Part IV

دانلود مستند داستان آفرینش جهان هستی ( 5) HD

The story of the creation of the world - Part V

دانلود مستند داستان آفرینش جهان هستی ( 6) HD

The story of the creation of the world - Part VI

دانلود مستند داستان آفرینش جهان هستی ( 7) HD

The story of the creation of the world - Part VII

دانلود مستند داستان آفرینش جهان هستی ( 8) HD

The story of the creation of the world - Part VIII

دانلود مستند داستان آفرینش جهان هستی ( 9) HD

The story of the creation of the world - Part IX

دانلود مستند داستان آفرینش جهان هستی (10) HD

The story of the creation of the world - Part Ten

فرمودید: بحث بر سر " چگونگی پیدایش حیات" است. طرفداران نئوداروینسم و ماتریالیستها می گویند عناصر شیمیایی بر روی زمین می توانند بطور تصادفی و بدون دخالت هیچ طراح هوشمندی به یکدیگر بپیوندند و اسید های آمینه را بسازند... آنها بعد پروتئین ها را ساخته اند، بعد پروتئین ها سایر اجزاء و المانهای موجود در یک سلول زنده را ساخته اند، بعد موجودات تک سلولی پدید آمده اند،بعد موجودات پر سلولی پدید آمده اند. بعد میمون پدید آمده،انسان پدید آمده..بعد این انسان دارای هوش و آگاهی شده است.

این نظریه خوبی است منتها من نمی دانم چقدر با واقعیت تجربی مطابقت دارد، اگر درست فرض کنیم تنها یک اشکال دارد و آن این است که در ابتدای این نظریه کن فیکن و امر پرودگار را لحاظ کنیم و حیات و روح چهار گانه حیاتی، نباتی، حیوانی و انسانی را در استمرار آن داشته باشیم، مسئله رویکردی درست و صحیح خواهد یافت.

"پرونده ای برای خالق هستی" نیز چیزی غیر از این نمی گوید با این تفاوت که این امر را تصادفی فرض نمی نماید و آن را طراحی هوشمند می نامد که این طرح به یک مهندس بزرگ نیازدارد و آن را به نوعی پروردگار می نامیم.

بار ها بار ها قرآن انسان را به تجربه حسی، نگریستن و مطالعه در آیات و نشانه ها دعوت می فرماید، و این یافته های علمی نیز غیر از مطالعه در آیات و نشانه های الهی نیست. تنها چیزی که در این باره نیاز هست احترام به تلاش علمی دانشمندان هست که براستی به دست آورد های شگرفی انجامیده است. منتها نیازمند چینش درست این پازل هاست تا تصویری زیبا از طبیعت بکر و باطراوت جهان هستی داشته باشیم.

آنچه این چینش ها را متشتت و پراکنده می نماید ریسمان نادرست، منقطع و برخلاف جریان اصلی و هستی است که گناهش دقیقا به عهده مکاتب فلسفی و علوم نظری و انسانی است که درست تبیین نشده است.

وگرنه دانه به دانه یافته های علوم تجربی به ریسمان صحیحی چیده شود، دردانه های تسبیح و ذکر پرودگار است.

همیشه قرآن انسان را به شناخت از پایین، از زمین و خاکی که بر آن پا نهاده ایم، از پدیده حیات و از عظمت ناچیز ترین ذره های بنیادین کوارک و ریسمانی، یعنی دقیقا از علوم تجربی دعوت به تفکر و شناخت می نماید تا انسان از زمین آغاز تا به عظیم ترین کرات و کهکشانها و آسمانها... و با شناخت آن به شناخت طراح و به اصطلاح این مستند مهندس کائنات رهنمون گشت.

آنانی که از لاهوت و ماهوت و ناسوت هپروتی ساخته اند و به ابداع و اختراع عالم مجردات دست یازیده اند دقیقا همانا ره آورد های علوم تجربی را بیراه ساخته اند. ریسمانی و نردبانی از نزول مجردات بر ساخته اند، عقول عشره و صادره اول بافته اند!! و این چنین داستان آفرینش را انتزاعی، ایده آلیستی با انبوهی از توهمات خیال انگیز... به مثابه فیلم های هالیوودی با جلوه های ویژه ای که هر بار از سر کم آوردن و رفع نقص چیدمان ریسمانی شان، افزوده اند!

نمونه بارزی که مجردات نام نهادند فرشته ها و نفوس و عقول است، در زمانی که تسخیر ارواح و تلی پاتی و هیپنو تیزم و ... وجود روح را عینی و بصری ساخته است،

همانطور که مایع از جامد، و بخار و گاز از مایع بسیط و فررار تر هست، به همان میزان و با شدت و ضعف نیز احتمالا، روح از (فی المثل) گاز بسیط تر هست و همین طور عقلول  و فرشته ها و ...

تنها مجرد از زمان و مکان، خالق زمان و مکان هست. مگر نه این است که فرشته ها در همین ظرف زمان و مکان بر حضرت ابراهیم ظاهر شدند؟ مگر نه این است که ابلیس بر انبیا ظاهر شده است؟ مگر نه این است که چنین ظهوری سنخیت با زمان و مکان دارد؟ مگر ظهور غیر از بعد داشتن هست؟

عالم ذر جزو اعتقادت ماست وجزو عوالم موهوم مجردات نیست. در قرآن آمده است و ذره ها قالوا بلی گفته اند و پروردگار خود را نیز تصدیق نموده اند... اکنون هر کس به فراخور معلوماتش تفسیر می نماید، مختار است!

مستند "پرونده ای برای خالق هستی" که جنابعالی معرفی فرمودید تصور می کنم بیش از آنکه شما موافق آن باشید من در تایید آن گام برداشته ام.

نظرات 1 + ارسال نظر
بهاره جمعه 30 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 10:39 ق.ظ

با سلام
بسیار دقیق و منطقی دفاع کرده اید، فیلم نشاندهنده آفرینش است اماگفته های داروین روی کره زمین و پس از آفرینش را در بر می گیرد. اصلا این فیلم دلیلی بر رد تکامل روی کره زمین نمی باشد.

با سلام
بله! دقیقا ردی بر تکامل در سیاره زمین نمی باشد ...
تکامل اساس خلقت کائنات است و فرضیه تکامل به استثنای چند مورد اساسا مشکلی ندارد.
به نظرم در این راستا نظریه تکامل گرایان خیلی بیشتر به اسلام نزدیک است تا نظریه خلقت گرایان. هرچند این مستند هیچ یک از دو نظریه مذکور را تایید نمی کند و راه خود را می رود.
خلقت دفعی یا همان کار امری خداوند به صورت خلق الساعه در ایجاد کائنات و در مسیر مستمر خلقت به طور محدود اتفاق افتاده است اما اصل و اساس گسترش و تکاثر و تکامل و تحول و تطور همگی در طی مراحل و مراتب مختلف و تدریجی بوده است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد