کیهان شناسی قرآن و اهل بیت

کیهان شناسی قرآن و اهل بیت

اعجاز علمی قرآن در نجوم و کیهان شناسی
کیهان شناسی قرآن و اهل بیت

کیهان شناسی قرآن و اهل بیت

اعجاز علمی قرآن در نجوم و کیهان شناسی

زمانی جهان بدین بزرگی به اندازه یک نخود، شاید کمی کوچک تر بود!

واژه نخود در مستند داستان آفرینش جهان برای نشان دادن تقریبی کوچک بودن پیش ماده یا همان ماده کوچک اولیه بکار می رود. این ها مثال هایی است که ذهن مخاطب را برای درک درست مسائل نزدیک میکند. همانطور که بعدها از واژه انار، انجیر و درخت هم در همین راستا استفاده می شود.

زمانی جهان بدین بزرگی به اندازه یک نخود، شاید کمی کوچک تر بود! به عبارت ساده تر اگر سناریو و فیلم کائنات را با سرعتی در مقیاس بسیار بسیار سریع تر به عقب برگردانیم، زمانی جهان بدین بزرگی به اندازه یک نخود، شاید کمی کوچک تر بود!

و البته جناب استیون هاوکینگ در همین اواخر عمرش واژه نخود را در ارتباط با ماده کوچک اولیه بکار برد! ... یعنی اکنون که هاوکینگ از واژه نخود استفاده کرد تغییری در ماهیت نخود ایجاد می شود؟ قطعا نه ... اما متاسفانه ذهنیت برخی از مخاطبین با شنیدن نام هاوکینگ دچار تغییر می شود و آن حس کهتری به احساس مهتری مبدل می شود، و آن نخود به یکباره به منزله یک کره سحرآمیز در منظومه ذهنی مخاطبین تداعی می شود! 

 

در ابتدا و قبل از ذره کوچک اولیه و پیش ماده هیچ چیزنبود، نه اتم، نه ملکول، نه چیزی حتی به اندازه یک نخود. تا هنگامی که خداوند اراده فرمود تا جهانی بیافریند. وخداوند فرمود باش، پس بی درنگ و به اصطلاح در کثری از ثانیه آن ماده کوچک اولیه و پیش ماده باشنده و پدیدار شد! 

آکنون آیا آن پیش ماده کوچکتر از نانو، کوارک یا اتم بود، یا به عبارتی چیزی به اندازه یک نخود شاید کمی کوچک تر بود! در مثال مناقشه ای نیست! هر چند اگر گفته شود جناب استیون هاوکینگ از همین عبارت مستند که آن ماده کوچک اولیه به اندازه یک نخود بود، خوشش آمد و در مواردی از مباحث خود آنرا به کار برد، احتمالا اکنون این نخود که از زبان هاوکینگ نقل شد نه تنها کاملا علمی است بلکه ذره اولیه و تخم طلایی ساینس است که همه چیز از آن به وجود می آید و همچون کیمیا عمل می کند! ... امان از این ما ایرانی ها!


 آن ذره اولیه کوچک (پیش ماده) اساسا خلق نگردید تا پرسیده شود از چه چیز خلق گردید. قانون خلق و آفرینش و قانون علت و معلول پس از ایجاد این ذره اولیه بود که پدید آمد و معنی و مفهوم یافت. همان طور که زمان، مکان و فضا هم پس از ایجاد این ذره اولیه معنا و مفهوم می یابد.

بنابر این خود این ماده کوچک اولیه اصلا خلق نگردیده است تا بخواهیم قوانین خلقت و جهان را بر آن تعمیم بخشیم بلکه ایجاد شده است. وایجاد یعنی "کن فیکن" ... خداوند گفت باش، و باشنده شد!  اما ماهیت "کن فیکن" چیست؟ ... هر چیستی و هستی پس از آن چیستی و هستی یافت و لذا پاسخ به هر سوالی از ماهیت، چیستی و هستی  "کن فیکن"  محال است.


در حدود 45 سال پیش کتاب تبیین جهان و انسان که این مستند داستان آفرینش جهان با اقتباس و برداشت از آن ساخته شده است در محافل علمی تدریس و در سال 1372 یعنی دقیا 27 سال پیش چاپ و منتشر شده است، جالب است بدانیم که دو دانشمند انگلیسی به نامهای استفان هاوکینگ و نیل توروک دقیقا پس از پنج سال از انتشار کتاب بالا، یعنی در روز یکشنبه سوم اسفند 1376 – بیست و دوم فوریه 1998 میلادی در پی انتشار خبری با عنوان " ارائه نظریه جدیدی در مورد پیدایش کائنات » به نقل از خبر گزاری رویتر از لندن که در آن، ادعا کرده بودند « کائنات پیش از انفجاری بزرگ در 12 میلیارد سال پیش به اندازه یک نخود بیش نبوده است"

و این در حالی است که این نظریه برای نخستین بار توسط یک استاد ایرانی ارائه شده و دو دانشمند انگلیسی این نظریه را از کتاب ایشان برداشت و یا به عبارتی سرقت علمی نموده اند. این استاد ایرانی در کتاب خود دقیقا با همین عنوان می نویسد و محاسبه می کند که: از پیدایش جهان کنونی که در ابتدا به اندازه یک نخود بوده است و از ششمین بیگ بنگ در حدود 13/687/000/000 (سیزده میلیاردو ششصدو هشتاد و هفت میلیون سال) گذشته است.


در برخی رسانه های داخلی نسبت به این نظریه اعتراض شد که این یک سرقت علمی از استاد ایرانی است! اما سنگینی نام و اشتهار جناب استیون هاوکینگ و متاسفانه خود باختگی غربی و الیناسیون فرهنگی ما ایرانی ها باعث شد که این صدا به گوش ها نرسد! سه سرقت بزرگ اساسی از استاد ایرانی و کتاب ایشان تحت عناوین - ارائه نظریه جدیدی در مورد پیدایش کائنات، - آیا جهان امروزی زائیده یک جهان قبلی است؟ ، - پایان کار جهان چگونه است و چه زمانی اتفاق می افتد؟ مطرح گردید اما مانند همیشه الیناسیون علمی مرعوب تفرعن غربی گردید! و باز هم مانند همیشه بزرگی نام و اشتهار نام آنها مانع پیگیری حقوق معنوی مولف از یک سرقت بزرگ علمی گردید.  و در چنین شرایطی توقع طرح چنین مطالبی در محافل علمی و تثبیت حق مالکیت علمی و معنوی بسیار دور از ذهن و اساسا ناشدنی است!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد